divendres, 24 de setembre del 2010

Sprachen und Orientierungskurs

Perquè vinc a Leipzig un mes abans de començar la Universitat? Doncs, un curs d'idiomes i orientació. Això és el que estem fent estes tres primeres setmanes. Som 180 persones, de les quals 38 espanyoles... unes 25 franceses i 15 polacs, en companyia d'italians, anglesos, i altres que representen un total de 25 països.

Per titulacions sorprén que siga justament, Ciències Polítiques junt amb Medicina, les que més estudiants tenen. Resulta que els de CC. Polítiques a França estan obligats a eixir un any a l'estranger, i em sembla més que raonable. Així que es pot crear un vincle, la veritat que molt interessant. El primer que apréns d'aquesta colleta és la sarkozyfòbia! No el soporten...

Però estàvem parlant del curs... Som 14 classes, de la 1 a la 7 fem classe típica d'un curs d'idiomes, i de la 8 a la 14 fan un projecte. Un debat polític, una investigació sobre els centres socials de Leipzig (dels que espere poder fer una entrada al bloc algun dia quan m'entere de que van), una enquesta d'on ix la gent de festa, costums alemanyes.. el que vulguen.

Jo estic al grup 7 (cabeza de rata com diu Antonio) content, perquè preferisc pegar-li canya a les declinacions i la mare que les va parir. Per a parlar i fer enquestes ja tenim els bars!!

La setmana que ve hem de fer una presentació en classe d'uns 10 minuts. Parlaré de parlar en públic, jajaja... així que la faré el primer de tots, a vore si puc ensenyar alguna coseta, alhora que aprenc jo mateix!

Per les vesprades tenim activitats: benvinguda en el club d'estudiants més gran d'Europa: la Moritz Bastei, tour per la ciutat, visita a la biblioteca Albertina (4 milions de llibres), ahir anàrem al Museu de la Stasi...

Pues anem entrant en calor. Pillant la costum dels horaris, que no és gens fàcil al principi dinar a les 12'30, sembla un esmorzar! I sopar a les 8... quedar a les 9 per a eixir i tornar a les 12 o 1 a casa. És prou estrany, però ja ens anem acostumant.

La veritat és que és molt recomanable fer el curs, perquè fas la ciutat teua abans de començar la universitat. Cal fer prou coses abans de començar la uni: empadronar-se, obrir un compte al banc, treure la tarjeta de la uni, el contracte del pis, triar els esports, (ho fèrem ahir i s'acabaren les places en 10 min!), i sobretot conèixer a la gent i els llocs per a eixir!!

Ambient internacional, europeu (am besten), universitari... i sobretot, Erasmus i per tant... festiu! =)

3 comentaris:

  1. Ja sé que la publicació és una mica antiga però tinc un dubte sobre l'Orientierungskurs. Aquest setembre aniré d'Erasmus a Leipzig i no em vaig matricular al Orientierungskurs perquè demanaven tenir un B1 d'alemany. He fet un intensiu d'alemany que cobreix el nivell A1.1 però no sé fins a quin punt podria seguir aquest curs ni si realment m'admetrien sabent que no arribo al B1. Per la teva experiència que em pots dir d'aquest curs?

    Gràcies!

    ResponElimina
  2. Hola Pere!

    Doncs el més important del curs és tota la gent que coneixes, ja que ahí es fan els primers grupets i es fan les primeres festes. De fet, la gent que no va fer el curs li va costar una mica més integrar-se.

    Sobre si vaig aprendre molt, doncs crec que sobretot per a corregir errades i soltar-te un poc, que al principi fa falta. A més que la presentació ajuda a preparar-te per a quan et toque exposar alguna cosa a classe a la uni.

    Per cert, quan jo vaig anar hi havia tots els nivells, hi havia gent de fet que no en sabia res, així que intenta fer-lo!!

    Salut!

    ResponElimina